Monday, December 19, 2011

KUTUK AND PERLI

SALAM SEMUA..

Kaw orang mesti tertanya-tanya ape yang akan aku tulis kan…
Ok x yah lah kaw orang nak piker sampai kerut2 dahi tu…
Biar aku yang tolong g tau kaw orang….
Sebelum tu aku nak Tanya..pe perasaan kaw orang bila ade KUTUK OR MENGATA kaw orang tapi dalam nada peril or dalam nada suke2…
Aku dah dapat agak kaw orang mesti rase nak:
1.lempang je mulut budak tu sampai dye rase hidup dye x berharga lagi..
2.rase mcm nk letak je cili kat mulut budak tu..
3.rase mcm esok muka depan surat khabr mesti kaw orang front page sebab ade buat kes kn..
4.rase mcm duk kat kawasan gunung berapi walaupon dlm air cond..
Ok sekarang aku nak buka mata n pemikiran kaw orang lah ye….meh sini aku cuci otak kaw orang yang ala-ala SPONGSEBOB tu…aku bukan nak galakkn sesi kutuk n perli2 ni..tapi biar aku jelaskan nape kite x perlu nak amik kesah sgt pasal pe orang nak cakap…

KNAPE X PERLU AMIK KESAH????????????
1.bukan dye orang yang bg kaw orang makan..
2.bukan nyer kalo kene kutuk,kulit kaw orang tertanggal ker kan…
3.kutuk n peril tu x kan mencacatkan kehidupan kaw orang walaupon kaw orang x brape nk waras..
4.x kan semua manusia nak pujian je kn…..
5.anggap semua itu sebagai pembakar semangat kaw orang…
Mesti kaw orang nak tau mcm ne nak wat x amik kesah kan….
1.mase orang tu kutuk,kaw orang tepuk tangan n cakap “pandai lalat bercakap”
2.mase orang tu peril kaw orang wat lah muke mcm teruja nak tau,mesti orang tu rase mcm kene peril gak kan..
3.mase kene kutuk,pe kate kaw orang wat mcm orang tu x pernah wujud…
4.mase sesi kutuk tu,kaw orang wat mcm angin busuk yang lalu depan kaw orang…

Kalo kaw orang x percaya..cubelah tip aku kat atas ni mase kaw orang nak kene kutuk ye….bagi aku kan x perlulah nak TOUCHING2 sampai x nak kawan lah….pastu kalo jumpe tu mate sampai nak terkeluar kot…geli aku dgr weh kalo de yang TOUCHING2 ni….serius rase mcm nk je aku kutuk lagi sampai dye SAWAN GLER VAVI trus kan…..serius sape yang pernak kenal aku,ramai yang kan pelik ngan aku sebab aku x kan amik peduli ngan pe kaw orang nak kutuk or nak peril..x de mase weh nak amik kesah ni…lebih baik aku focus study…biaselah kalo kene kutuk2 n perli2 ngan kawan ni…tu kan lumrah dalam persahabatan…just anggap tu semua kan membuat kan kaw orang lebih rapat n lebih mengenal satu same lain…

Akhir kate,NO TOUCHING2 ni….n kalo nk TOUCHING2 ni sila lah blajar pujuk diri snd sebab aku x de mase nak pujuk kaw orang..HARAP MAAF ok..aku bukan jenis mcm tu..

WASALAM…

No comments:

Post a Comment