Tuesday, January 10, 2012

KENAPA LAKI NAK PEREMPUAN YANG BAIK….

SALAM DARI WANITA YANG CANTIK…..
HOPE KAW ORANG SEMUA SIHAT HENDAK NYER…

Hari ni aku tibe2 dalam otak aku yang pintar + bijak ni tertimbul satu persolan yang wat aku keliru…..persoalan nyer…

“KENAPA LELAKI HANYA NAK PEREPUAN YANG BAIK..SEDANG KAN LAKI TU JAHAT”

Situasi ni sering kite dengan dari kaum adam ni….kaum adam hanya nak kan yang terbaik tuk diri dye..konon nyer nak ubah diri ngan cari ppuan yang baik ye..then berharap ppuan tu leh ubah dye…x pikir ke sepatutnyer kaum adam lah yang bombing kaun hawa ni kn….
Pastu otak aku terpikir plak….

“KENAPE LAKI X NAK CARI PPUAN YANG X BRAPE NAK BAIK THEN UBAH PPUAN TU”..

Situasi ni mmg agak pelik dan kan wat kaw orang berpikir kn..aku pelik ngan kaum adam ni…kau adam sepatutnyer tidak meletak kan syarat tuk memilih calon isteri dan jgn hanya nak kan ppuan yang baik je…it’s not fair…..cube lah cari ppuan yang x brape nak baik then ubah ppuan tu jadi baik..mane tau nga sentuhan kaum adam tu kan wat ppuan tu berubah aty tuk bertaubat kn….

Bagi aku kita ni hanyalah manusia yang x kan lepas dari wat kesalahan even kite ni orang2 alim kn…at the end kita mati pon kan pakai kaian kapan yang sama jenis n warna…so kat dunia ni jgnlah kite pandangan orang ngan pangkat or darjat or sikap…..orang yang baik pon lom tentu segala nya baik dan yang jahat tu bukan segalanya jahat….yang penting KEIMANAN DAN HATY BUDI tu……jangan ingat diri tu dah baik sgt….

No comments:

Post a Comment