Saturday, July 20, 2013

SPEGGETI VS WAFFER

SELAMAT BERPUASA.....
ok kalo d tgok2 d jenguk2 d selak2 tajuk aku kali ni mmg mcm nk buat recepi kan..hahhaha..mentang2 lah puasa kn..semua entry bantai recepi kan..maaf la aku bukan la chef yang nk ajar masak..tp aku tau masak speggeti ni...lg2 speggeti cabonara...ppppeehhhhhhhhhh meleleh air liur plus air hidung..hahhaha...
entry kali ni aku update sebab someone..hahhahha....ooppss maaf ye..someone y d maksud kn bukan boyfriends ke hape ke....we are just friends..hahaha  

mesti ko orang ngah keruk2 kepale y actually keruk tu sebab ngan de kutu or kelimumur kn...hahhha....just kidding k....dah2 x  payah nk pikir...meh sini aku seterit to point..hahhaha

actually entry kali ni mcm perumpamaan antara lelaki ngan ppuan la...
sebelum aku mengarut or merapu lebih2 meh sini tgok pic bawah ni....

kalo tgok gambar speggeti cabonara ni mmg semua akan terliur kn...lagi2 bulan puasa ni kan..tu yang nanti mse buka puasa berangan nak makan ala2 barat g tu kn...hahhahha..suka hati ko org la ye...tapi kalo tgok gambar muslimah cartoon ni mesti ko org pikir aku ni nk berceramah kn..hahhaha..aku kalo berceramah alamat nyer abis la semua kaum hawa aku terbalik kn..hahahha
ok la nak d pendek kn entry ni...apa kaitan ppuan ngan speggeti ni kan?????????
aku nk tny la..kalo ko orang makan speggeti kn mesti mulut tu muncung then tersedut2...sb apa?????
sebab speggeti tu kan bersambung2 n berselirat n panjang kan...so memerlukan penghayatan yang lebih masa makan...
tapi apa kaitan ngan ppuan kan???
ok kalo ko org kaum2 hawa n adam ni perasan kan..ppuan ni kan ibarat mcm speggeti tau..ye la rata2 ppuan kan bersetuju ngan apa yang aku nak senarai kan ni..mesti kaum hawa yang ngan baca entry aku ni ngah angguk2 kepala sebab tanda setuju..yang kaum adam ni plak ngan geleng2 kepala sebab pening nk paham ppuan...
ok...sebab apa aku sama kan speggeti ngan ppuan??????????

1.Ppuan ni kalo cerita yang 3 or 4 tahun lepas pon dye kan still ingat kn..same la mcm makan speggeti kan..kalo makan speggeti ni mmg makan masa yang lama tp x de la sampai 3 or 4 tahun kn..tu melampau sgt2...sebab apa ppuan ni akan igt apa yang berlaku..sb ny hanya 1...sebab ppuan ni daya ingatan dye bagus dan jenis igt setiap pekara yang penting..hahhahah

2.Ppuan ni kalo bercerita mesti akan kait kan dengan pekara yang lama kn..sme la mcm speggeti..kalo kite makan speggeti kn mesti kan berselirat n bersambung antara yang lain...ppuan ni kalo gaduh ngan BF dye mesti akan ungkit ngan pekara2 yang pernah berlaku..itu yang kalo gaduh pasangan ni susah nk cool kn..ye la bila cerita lama d buka kembali mmg abis dr A to Z dye cerita..hamik kau..hahhahha

ok abis ceritera pasal ppuan ni...skrg meh kutuk lelaki plak..hahhahha...td kaum hawa yang bertepuk tangan plus angguk2 sampai kelantai kan n kaum adam ngan geleng kepala kan..
ni sekarang turn kaum adam mendabik dada yang tinggal tulang tu sedang kn kaum hawa masih angguk2 smpai ke lantai kn..hahhhah

ala comel nyer cartoon lelaki ni kann.......hahhah...x masal ngan cartoon pon de feeling kn..
kalo tgok gambar waffer ni..peh mcm best tu...tp maaf la kalo waffer ni aku x mkn y salut ngan jem2 ni..lebih suka waffer coklat..ok x best pon cite pasal aku...
ok kalo kite tgok waffer ni berpetak2 dan petak2 nyer berlekuk2 kn..
tapi apa kaitan nyer ngan lelaki?????
pelik tetapi benar????  hahahhahahha
sebab musabab apa aku ckp lelaki same ngan waffer???

sebab nya lelaki ni kalo de satu pekara yang dye d bincang kan..x kira la sama ada pekara baik ke buruk ke penting ke remeh ke....yang penting apa yang d bincang kan tak akan meleret mcm ppuan...ok kalo kite lihat waffer ni berpetak2 ke dalam kn..ok ko orang semua bayang kn setiap satu petak tu satu pekara..then de sekumpulan lelaki sedang lepak dalam petak tu..n then berbual2 apa2 lah y dye org nak kn..pas tu sekumpulan lelaki ni berpindah ke petak yang lain tapi ngan topik yang lain.jadi setiap kalo dye orang berpindah petak setiap kali itu lah pekara yang lain akan d bincang kan ye.apa yang aku nk garis kn d sini...lelaki ni cepat melupakan apa yang berlaku tau..apa y dye org cite hari ni..esok nyer dh lupa kan..sebab jenis lelaki ni dye malas nak pikir pekara yang remeh temeh..

TETAPI!!!!!!!!!!!

apa pon yang aku coret kan ni bukan la nk tunjuk sape hebat sape lemah kan...
tp boleh lah d jadikan panduan dalam mengenal ppuan dan lelaki kan...
setiap ppuan dan lelaki ada kelemahan nyer..tapi dalam kelemahan itu tersembunyi suatu yang berharga dan bernilai kn..






No comments:

Post a Comment