Monday, February 20, 2012

BAHAYA CINTA SEBELUM KAHWIN...

Aku dapat info ini dari buku yang bertajuk “PEMILIK CINTAKU”...

Pengarang ada menyelitkan serba sedikit info tentang BAHAYA CINTA SEBELUM KAHWIN...ingin aku kongsikan kepada semua umat islam sama ada remaja mahupon dewasa...ini adalah dari hati pengarang sendiri..bkn saya y reka2...
1.pasti kelak diriku IBARAT LEMBU yang ditarik hidung oleh nafsu..aayat ini bermaksud dunia percintaan ini banyak cabaran nya...orang sanggup buat apa saja demi membuktikan keSUCIAN cinta mereka dengan cara yang salah...
2.Menyibukan hati merindui makhluk yang tidak halal bagiku seumpama membuka pintu bagi syaitan menjalankan jarumnya untuk melupakanku dari-NYA.... pabila bercinta pasti perasaan rindu akan bertandang di dalam hati..lalu ini akan membuka laluan untuk syaitan menghasut nafsu manusia...
3.HATI AKAN TERSEKSA DENGAN BARAH RINDU...maksud nya di sini perasaan rindu itu akan membuat kn kita alpa dengan tugasan kita sebagai KHALIFAH di bumi ALLAH INI....
4.CINTA LALAI akan menyebabkanku alpa daripada mempersiapkan diri untuk keperluan dunia dan akhirat...
5.RINDU PALSU akan membelenggu minda hingga ia terjajah dan terhina di bawah jajahan syaitan..
6.aku boleh menjadi tak rasional berfikir jika benar-benarmabuk cinta.
7.FITNAH CINTA ibarat racun yang akan membunuh akal,jiwa dan perasaan.
8.JIWAKU TERGANGGU dalam menilai mana yang baik,mana yang buruk untuk diriku..
9.jika aku dan dia Berjaya melangkah kea lam rumah tangga nescaya ia terbina atas dasar maksiat, yang mengundang padah kepada peribadi zuriat kami pastinya....

Selepas kaw orang baca semua yang kat atas tu,pasti kaw orang punya pandangan sendiri tentang apa yang di perkatakan oleh pengarang kan...terpulang lah kepada semua sama ada mahu menjadi kan ini sebagai pengajaran yang baru or di sebaliknya...bagi aku apa yang di perkatakan oleh pengarang ada baiknya..setelah aku mendalami setiap maksud yang di tulis,serba sedikit hati aku terdetik untuk berubah dan mencari cinta yang di redhai ALLAH SWT...semoga ALLAH SWT pelihara hati ku ini dari segala bentuk kejahatan dunia..AMIN....

No comments:

Post a Comment