Wednesday, February 8, 2012

JAWATAN MEMBANTU KITA MENJADI BAIK…

SALAM MUSLIMAH DARI MUSLIMAH NASUHA…(doa utk diri snd)..

Pada 31/01/2012 aku de attend ceramah IMAM MUDA ASYRAF kat UITM PERAK aku ni…
Aku tertarik ngan kata2 dia yang berkaitan dengan diri aku gak..
Die ada mengatakan bahawa pangkat or jawatan sebenarnya mendidik kite menjadi lebih baik…
Bila kita ada jawatan dalam sesuatu organisasi kite akan berpikir 20000x tuk wat jahat n kita akan lebih focus utk menjadi yang lebih baik..
Sebab bila ada jawatan ini kita akan menjadi role model kepada semua orang…
Orang akan perhatikan gerak geri kita sekali gus kita akan sentiasa berhati2 dalam melakukan apa jua aktiviti yang kan kita lakukan..
Berbalik kepada situasi aku ni..
Aku pegang jawatan PRESIDENT dalam department aku ni..
Pada mulanya aku mmg x nak pegang jawatan ini sebab aku x yakin…
Tp lepas je aku dgr ceramah ini aku bersyukur kepada ALLAH SWT kerana masih saying aku…
ALLAH SWT mengamanahkan aku tanggungjawab ini utk menjadikn aku insane yang lebih baik..
Ternyata pertolongan ALLAH SWT tidak dapat aku lihat ngan mata aku snd…
Jika IMAM MUDA ASYRAF tidak memberitahu pekara ini sudah pasti aku kan sentiasa merungut ttg tanggungjawab aku ni….
Aku bersyukur kerana aku terpilih untuk menggalas tanggungjawab yang tidak ada pada diri orang lain..
So conclusion nya kepada yang membaca entry aku kali ni..aku just nak beri tahu…pertolongan ALLAH SWT tidak direct n kadang kala kita tidak tahu ALLAH SWT sedang membantu kita….
Semoga apa jua yang kita lakukan akan mendapat keberkatan ALLAH SWT…AMIN…

No comments:

Post a Comment