Wednesday, February 8, 2012

BERCINTA KERANA ALLAH SWT…

CINTA??????????

Sebut je pasal ni semua dah ada jawapan nya snd dan semua akan tersanyum…
Tapi kerana ni jugalah ramai yang terjerumus…
Dunia percintaan sememangnya di DAMBA-DAMBA kn oleh kebanyakkan remaja…
Trend sekarang siapa yang x da pasangan,akan di anggap KUNO…….
Tp sebenarnya yang di anggap KUNO itulah yang Berjaya menolak hasutan percintaan..
Dunia percintaan ni leh jadi bahagia n leh jadi sengsara…
Itu semua terletak di bahu kita untuk menentukan nya…
Aku nak cakap lebih2 pasal ni pon aku x leh..
Sebab aku pon pnah ada pasangan…
Yang aku nak tulis ni pasal BERCINTA KERANA ALLAH SWT…
Semua orang ada cinta..tidak kiralah cinta kepada ibu bapa ke,family ke or pasangan…
Semua itu di galakkan..tp yang bab pasangan itu NO KOMENLAH..
Tp adakah cinta yang lahir dalam haty kita untuk manusia berpaksi kan kepada YANG SATU……
Kita berhak untuk mencintai tapi kita tidak boleh mencintai seseorang itu lebih daripada kita mencintai ALLAH SWT…
CINTA KEPADA ALLAH SWT adalah cinta HAKIKI & ABADI….
Cinta yang berpaksikan kepada ALLAH SWT adalah cinta yang di redhai dan cinta yang Berjaya…
Aku bukan nak tunjuk pandai or nak berlagak pandai..
Tapi aku dapat ni dari seorang pensyarah di UTP..aku hanya nak kongsikan apa yang aku dapat..
Beliau ada mengatakan jika kita nak bercinta(couple) kita hendaklah yakin kepada ALLAH SWT dan kita percaya pada JODOH yang telah di tentukan…
Aku harap kaw orang dapat serba sedikit imput yang hendak aku sampai kn…
Yang baik datang nya dari ALLAH SWT yang buruk datangnya dari manusia snd…..

No comments:

Post a Comment