Monday, November 14, 2011

issue sensitiviti



SALAM
Ok ary ni aku nak tulis pasal
ISSUE TENTANG CARA PEMAKAIAN TUDUNG WANITA ZAMAN SEKARANG…


Isu ni selalu di bangkit kan oleh segelintir masyarakat yang selalu nak cari masalah
Bagi pendapat akukan isu ni x patut  bangkit kan sebab ni isu yang agak serius…
Isu ni leh wt seseorang itu terasa dan tersinggung..
Ok cube kaw orang bayang kan

SITUASI PERTAME
 seorang muslimah itu baru nak cube2 pakai tudung tapi dye memakai tudung seperti di atas ni pastu datang seorang hamba ALLAH SWT then tegur cara pemakaiaan tudung dye…
pe perasaan dye tatkala tu..mestilah rase marah dan kecil hati kan…ye lah dye tu baru nak berjinak2 menjadi wanita bertudung pastu pula kene tegur..takut2 kang lepas kene tegur tu dye cabut pula tudung dye..terus x de niat tuk bertudung lagi kan……

SITUASI KEDUA
Seorang wanita bukan islam bersame-same seorang muslimah yang memakai tudung seperti di atas ni…pastu dating seorang hamba ALLAH SWT ni tegur cara pemakaian wanita bertudung ni…so pe pandangan wanita bukan islam tu terhadap islam…mesti dye kan piker yang islam ni MENYUSAHKAN dan CEREWET kn…

*aku harap kaw orang semua renung2kan lah kedua2 situasi ni sebelum nak berbicara…
Aku bukan nak tunjuk yang aku ni baik mahupon x leh di tegur..aku x nafikan dulu aku mmg bertudung mcm ni dan aku pernah marah orang kenape bertudung mcm ni tapi pikir2 balik x salah kot nak bertudung mcm ni…
Aku harap orang ramai x bangkit kan lagi issue ni sebab aku rase x sesuai tuk besar2 kn isu ni…bagi aku lebih baik kite tegur wanita islam yang x tertudung darin mencari salah orang lain k…
Aku mohon maaf kalo ada bicara aku ni x sesuai dan tersalah..aku hanay manusia biased an aku hanya nak memberi pendapat aku jer…

SEKIAN…

WASALAM

No comments:

Post a Comment