Sunday, November 27, 2011

SAHABATKU


KHAS BUAT NOOR FADHILAH…



Tujuan aku tulis entry ni sebab di saat ini,tat kala ini,waktu ini aku amat merindui seorang sahabat yang amat aku rapat…dialah NOOR FADHILAH BINTI AHMAN LOKMAN. @ FEDY…aku dan fedy rapat sejak kami duduk satu bilik selama 2 sem..dan dia classmate + roommate aku…sekarang aku pasti fedy mesti sedang lipat kain + jadi bibik sepenuh mase( gurau jeeerr…) sementare menunggu bermulanyer sem 2 IJAZAH SARJANA MUDA UKUR BAHAN..fedy ni masuk PENERAPAN IJAZAH kat UITN SHAH ALAM…

Banyak kenangan aku dan fedy mase duduk sebilik ngan dia…
Aku masih ingat lagi tiap2 pagi kalo nak g kelas je mesti dial ah yang akan gerak kn insane yang paling susah nak bangun pagi(aku lah…heheh)…dengan penuh kesabaran dan penuh ketabah dialah yang kejut aku hamper setiap pagi kot spy aku bangun g kelas selama 2 sem..aku mmg tabik spring lah kat dia….susah tu nak kejut aku bangun…kegigihan dial ah yang wt aku suke di kejut…hahhah..TAPI sekarang sape nak kejut aku lagi…sape yang tahan ngan sikap aku ni…sape yang nak belai aku tuk bangun pagi lagi…. SIAPAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....kalo ada SUKARELAWAN yang nak amik PART TIME tuk kejut please inbox me ya…

Beberape hari lagi sebelum dia nak balik terus ke rumah dia di KAJANG…kami satu balik bersepakat membawa berkat tuk basuh baju PAKAI MESIN..punya lah banyak..ye lah bayangkan 5 orang nyer baju tuk seminggu nyer…sampai 2 mesin kami guna….pastu kami bergotong royong menyidai baju..tup2 kami balik je dari kelas baju semua sudah tersedia leipat kemas di atas katil masing2…ni semua kerje FEDY yang bosan duk bilik lalu melipat baju kami semua….alangkan bahagia nyer saat itu…TAPI sekarang FEDY dah x de lagi….sape yang nak basuh baju aku…sape nak tolong lipat baju aku…sape nk tolong basuh selendang aku…..SIAPAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Nak cerita kat sini mmg banyak kenangan aku ngan FEDY ni..walaupon sempat bersama2 (dalam erti kata lain sama2 duk PERAK) tapi banyak kisah yang tidak dapat aku cerita kan kat sini…
Aku x pernah rase sedih kehilangan kawan sebab selama ni kawan2 aku semua nyer depan mate….dengan itu aku FARAH NASUHA BINTI HUSSIN ingin membuat keterangan yang aku RINDU SANGAT2 KAT FEDY….(cewahhh ayat x leh blah kan…rase nak tergelak pon adekan…tapi oleh kerna fedy aku ucapkan lahh…)


Fedy aku nak kaw bace ni..nilah hasil kajian aku selama ini kat kaw…hahah
*      Baik hati..
*      Pemurah…
*      X berkire soal duit..
*      Sahabat sejati…
*      Rajin tapi x serajin aku lah..
*      Solat x tinggal…
*      Punya ciri2 ibu soleha..
*      Sabar dan tabah…
*      Anak yang solehah…

Fedy aku tau banyak suka duka yang kaw lalui sepanjang bergelar siswi UITM PERAK @ QS 3A..tapi aku percaya banyak manis dari pahitnya…aku nak kaw jadikan kenangan manis tu sebahagia dari diari hidup dan jadikan kenangan pahit tu sebagai pengajaran yang bermakne dalam hidup kaw….fedy aku tau selain dari parents kaw nak kaw wt DEGREE,kaw sebenarnyer nak lari dari seseorang yang kaw x leh nak lupakan kan…aku terjumpa surat yang kaw tulis tu(sorry bukan niat nak baca tapi KEINGINAN menguasai diri ini.. :)….aku percaya kaw kn lupakan orang tu dan pilihan kaw nak ke shah alam mmg tepat….aku harap kaw kat sane belajar btol2 dan aku doakan kaw kan dapat pe yang kaw inginkan…dan jangan sesekali lupakan kami di UITM PERAK ini…

SALAM RINDU + SAYANG
     SUHA

No comments:

Post a Comment