Saturday, March 24, 2012

ADIK AKU DAPAT 8A dlm SPM...

Sekalung taniah aku berikan kat adik aku yang bernama ARIFF HISHAMUDDIN BIN HUSSIN yang bersekolah di SEK MEN TUN PERAK,MUAR JOHOR sebab dapat 8A 1B dalam SPM...aku banggan dapat adik mcm ni..mule nyer aku x caye dye dapat keputusan yang bagus mcm ni sebab dye ni bukan nyer kaki belajar pon..mse SPM pon dye g jalan2...

Mak aku Tanya pendapat aku tentang adik aku ni..(ikuti perbualan kami)..
Ibu : FARAH,POK TEH cakap yang dye nak dapat kn AYIP(nme adik aku) sambuang blajar kat LUAR NEGARA...
Aku :OMG...LUAR NEGARA...bagi jelah ayip tu g sambung kat sne..susah nak dapat sambung blajar kat sane...lagi pon dye laki so leh survive hidup sendiri..
Ibu : tapi ibu x mampu nak tangguang perbelanjaan dye bile kat sane t..
Aku : jangan risau sebab t kerajaan MALAYSIA kan tolong.n ayip layak dapat biasiswa..
Ibu : ibu nak dye masuk UM or U yang kat Malaysia je...
Aku : tggu jelah rezeki dye dapat kat mane.xyah lah dye masuk UITM sebab dye lagi layak dapat U y terbaik..(cakap ngan nada rendah diri)..UITM ni kurang di pandang orang..
Ibu : bukan kurang di pandang tapi dipandang sikit je...
Aku : emmmmmmmmmmmm.....

Actually aku agak jeles gak lah ngan adik aku ni sebab kalo betollah dye dapat sambuang blajar kat LUAR NEGARA aku pon nak gak...tapi aku kene tggu abis DIPLOMA dulu lah...mane boleh aku kalah ngan adik aku kan...aku pon nak rase blajar kat LUAR NEGARA tu....ntah lah hati aku tibe2 ade rase jeles nagn adik aku...lepas ni aku bukan lagi harapan keluarga aku sebab sekarang ni adik aku lah harapan family aku..aku ingat lagi kata2 ayah aku..”FARALAH HARAPAN FAMILY”....ayat yang selalu wat aku nangis dan aku kan ingat pesanan ayah aku..aku rase kalo ayah aku hidup lagi mesti ayat tu dye kan bagi kat adik aku...SEDIH!!!!!!!!!!!!...

Walau apa pon aku berdoa semoga adik aku dapat tempat kat mane2 U dan kalo betol dapat stdy kat LUAR NEGARA aku ucapkan taniah dan tggu jelah aku pon kan turut jejek langkah ke luar Negara...

No comments:

Post a Comment