Saturday, March 24, 2012

TAK JELES KE....

Bende ni berlaku mase aku jumpe seorang budak part 3 (QS) tuk ajar dye wat laporan aktiviti..ala maklumlah aku kan bekas NAIB SETIAUSAHA department aku...so tanggungjawab aku lah nak ajar budak tukan...

Mase aku ngah bual2 kosong ngan dye tibe2 dye leh Tanya aku...ikuti perbualan kami..

Dia : ko ada pakwe...
Aku : perlu ke ada mase study ni..
Dia : x caye lah aku....
Aku : suke aty kaw lah nak caye ke x..y penting aku dah malas nak pikir soal couple2 ni..
Dia : ko x jeles ke tgok orang couple2 ni...leh manje2..leh jalan same2..leh makan same2....
Aku : (ngan pandangan sebelah mate)...x jeles pon....sebab wat pe kite nak dekatkan diri ngan pekara maksiatkan..ada lebih baik kite study n pikir mcm ne nak cari duit....tp sebenarnyer mmg lah jeles..tp kite kene pertahankan nafsu dari maksiat...
Dia : wah mcm ustazah plak ko kan..
Aku : x de makne nyer weh....rugi je kalo de couple dlm U ni...x leh nk bebas...x leh nak kawan sane sini kan....lagi2 kalo laki...mesti kene keluarkan duit tu makwe.....kalo ppuan plak kene nmpak cantik je sentiase..
Dia : (diam seribu bahasa)....emmmmmmmmmm

Ahahhha..dia kalah ngan aku...silap oranglah kalo dye Tanya mcm tu kan....aku bukan anti couple2 ni..tp aku nak cube elakan diri dari couple mase study ni sebab aku nak focus kat study je...

kalo stakat nak jeles y mcm ne buang mase aku je...

minum pon nk kene kongsi ke??????????????

PERLU KE?????????

No comments:

Post a Comment