Thursday, March 15, 2012

HOW TO LOVE AND IN LOVE...

Salam...

Ramai orang nak berinta dan di cintai...
Tp ramai x tau mcm ne nak dapat kn cinta yang kekal....
Yang dye orang tau,bila ada orang yang suke or minat ngan dye orang pasti dye orang rase y cinta itu sedang berPUTIK konon...

Tp cinta mcm tu lah yang x kekal dan myby x kn menjadi...
Aku dah pernah rase mcm ne COUPLE dan putus.....
So setelah aku kaji + selidik (dlm internet)...aku dapat jawapan nya....

Untuk di cintai dan menyintai...

1.agungkan CINTA YANG PERTAMA KEPADA ALLAH SWT...jika cinta kita kepada ALLAH SWT melebihi dari segalanya,insya’allah ALLAH SWT akan memberikan cinta yang kekal selamanya kepada kita..

2.semai CINTA SEJATI KEPADA NABI SAW...NABI SAW selalu berpesan,sesiapa yang berselawat ke atas baginda maka baginda akan menolongnya di akhirat kelak...kepada semua umat NABI SAW amalkan lah sunnah baginda,nesaya hidupmu akan senang.....NABI SAW adalah KEKASIH ALLAH SWT..maka jika kita menyintai KEKASIH ALLAH SWT maka ALLAH SWT akan menolong kita dengan pelbagai cara termasuklah dengan member kita cinta yang terbaik....

3.benehkan CINTA KEPADA ISLAM sejak kecil lagi...AGAMA ISLAM adalah agama yang menjanjikan kebahagian dunia akhirat..Islam mengajar kita menjadi muslim yang sejati dan dalam islam ada segala pekara yang kita perlukan dalam menjalani kehidupan seharian kita....maka jika kita cinta kepada islam,kehidupan kita pasti akan bahagia..

4.tanam dalam hati CINTA KEPADA IBU BAPA...aku pernah baca satu buku ini..KEREDHAAN ibu bapa adalah KEREDHAAN ALLAH SWT...so pikir2kan lah...

5.belajar CINTA KEPADA DIRI SENDIRI dulu...yang inilah selalu nya menusia alpa dan x perasan....perasaan cinta kepada diri sendiri lebih penting dari cinta kepada kekasih...jika kita sendiri x tau mcm ne nak saying or hargai diri sendiri so mcm ne kita nak saying n hargai seseorang itu kan...

6.baru leh menyintai dan di cintai.....

Aku bukan nak tunjuk baik or bajet baik tp ini lah jawapan yang aku temui selama ini...aku mmg x de byk pengalaman tapi aku belajar semua ini dari orang yang berpengalaman...

No comments:

Post a Comment